pawlik prowadzi tutaj blog rowerowy

Pn 25.05 Samotna wieża w Małdze.

Poniedziałek, 25 maja 2020 | dodano: 23.06.2020

Jak dla mnie szlak Krutyni mógłby zaczynać się właśnie w Zgonie. Najbardziej malownicza trasa, ciekawe tereny, bliskość wody czyni ten odcinek bardzo atrakcyjnym.
Pomimo zapowiedzi cały wczorajszy dzień i dzisiejszą noc udało się przeżyć na sucho. Także większość dzisiejszego upłynęła w towarzystwie pięknego słoneczka.
Jednak tuż przed miejscowością Krutynia złapał mnie dość intensywny opad, który towarzyszył mi do końca szlaku. Dalej zgodnie z planem odwiedziłem jeszcze Uktę, Iznotę oraz Ruciane-Nida.

W Rucianym definitywnie porzuciłem myśli o kajakach i przeniosłem się na poligon w Małdze, gdzie stoi samotna wieża kościelna wykorzystywana jako obserwacyjna. Sam dojazd do Małgi okazał się dobrze zaplanowany prowadził bowiem dobrze utrzymanymi drogami do Spychowa. Dla zaoszczędzenia czasu do Szczytna udałem się DK53, która okazała się całkiem przyjazna dla samotnego rowerzysty pomimo dnia powszedniego i dość pokaźnej ilości ciężarówek. Jedynie co pominąłem na całej trasie to bród na rzece Omulew, ale późna pora i zimna woda nie zachęcały do przeprawy. W samej Małdze spędziłem dłuższą chwilę podziwiając między innymi kunszt budowniczych iglicy na wieży. Aż się wierzyć nie chce, że po tylu latach to się jeszcze trzyma.
Spełniony dzisiejszym dniem udałem się na wieczorny spoczynek.

Kiedyś stał tu młyn, teraz hodujemy bobry.

Niby droga jak każda inna, ale świadomość jazdy starotorzem po którym kiedyś śmigały ciufcie, dodaje dodatkowej radochy.

Śluza przed rezerwatem z przenioską dla kajaków.

Ukta, zajazd z przystanią kajakową na sprzedaż.

To miejsce chciałem zobaczyć już od dobrych kilku lat.

Ten dom w Iznocie wpadł mi w oko stosunkowo niedawno.

Za kilka godzin jazdy i 80km dalej:

Bród na rzece Omulew, wygląda niewinnie, ale to tylko pozory.

Tytułowa (sławna?) wieża w Małdze.